Ettevalmistus tegevusjuhendaja kutseeksamiks

Ettevalmistus kombineeritud osalemisvõimalustega tegevusjuhendaja kutseeksamiks

Õppekava nimetus /Tegevusjuhendaja täienduskoolitus
Õppekava rühm  ̸ Tervis ja heaolu
Kutsestandard  ̸ Sotsiaal-ja tervishoiuvaldkonna spetsialist, tase 4
Kutse grupp  ̸ Tugiisik
Spetsialiseerumine  ̸ Tegevusjuhendaja

Eesmärk  ̸ Koolituse eesmärgiks on ette valmistada tegevusjuhendajat kutseeksamiks.

Sihtrühm  ̸ Töötavad tegevusjuhendajad
Õpingute alustamise tingimused  ̸  Keskharidus, töötamine tegevusjuhendajana
Maht  ̸ 78 tundi (3 AP)
Toimumisaeg / 12.01.2026 – 08.03.2026
Toimumise ajakava ja lisainfo  ̸ Tunniplaan saadetakse vähemalt üks nädal ennem kursuse algust kursusele registreerinutele e-postiga.
Hind (ei lisandu käibemaksu)  ̸ 1500.00
Registreerimine  ̸ Töötukassa iseteenindusportaalis või e-post: mtyidee20@gmail.com
Registreerumise tähtaeg  ̸ 12.01.2026
Kursus toimub, kui osalejaid on vähemalt  ̸ 8

Info koolitaja veebil  ̸  https://cognitio.ee/ettevalmistus tegevusjuhendaja kutseeksamiks

Õpiväljundid  ̸ aluseks kohustuslikud kompetentsid B.2.1-B.2.6 ja B.2.14 koos spetsialiseerumine tegevusjuhendajaks (Töö intellektihäire ja vaimse tervise probleemiga täiskasvanuga B.2.7)

Reflekteerib oma tööd tegevusjuhendajana (eneseanalüüsi koostamine);
Koostab kliendi tegevusplaani

Sisu Moodulite kirjeldused
Klienditöö refleksioon

  • Kliendi sotsiaalsete oskuste arendamine või arendamine
  • Kliendi tegevusvõime arendamine, säilitamine ja toetamine
  • Kliendi juhendamine ja toetamine igapäevaelu toimingutes
  • Kliendi toetamine võimetekohasel panustamisel ühiskonda
  • Toetamine asjaajamise korraldamisel
  • Koostöö meeskonnas ja võrgustikega (sh rehabilitatsioonimeeskond)
38
Lõputöö (iseseisev töö): enesereflektsiooni ja kliendi tegevuskava koostamine 40

Õppekeskkonna kirjeldus  ̸ Kontaktloengud Viljandis, Tallinna 2a. Kombineeritud osalemisvõimaluseks on reaalajas toimuv distantsõpe. Vajalik on Internetiühendus.
Õppetöö vorm  ̸ Auditoorne ja iseseisev
Õppekeel  ̸ Eesti keel
Õppemeetodid  ̸ Loeng, seminar, rühmatöö, osalusvaatlus, digivahendite kasutamine
Õpiväljundite saavutatuse hindamise viis  ̸ Arvestatud – Mittearvestatud
Hindamismeetodid  ̸ Arvestus

Väljastatav dokument  ̸ Tunnistus /Tõend

Tunnistuse saamise tingimused  ̸ 70% loengutes osalemine ja 100% nõutud dokumentatsioonist on täidetud (kutse taotlemiseks vajalikud dokumendid on valmis).

Koolitajad ̸

Kaiti Kuiv. Lõpetanud TÜ psühhiaatria eriala 1986. Pikaaegne perelepitaja (Eesti Pereteraapia Ühingu tunnistus)

Vaike Raudava MSW (2003), 25 aastat töökogemust Eesti haridus- ja sotsiaalhoolekandesüsteemis.

Janne-Liis Raudava, 2023 Tartu Tervishoiu Kõrgkool, tervishoiuõde
Töötab Tartu Ülikooli Kliinikumis ja Rehabikeskus OÜ-s

Aleksander Temmo MSc;  töötanud tootmis- ja kvaliteedijuhina erinevates kõrgtehnoloogilistes ettevõtetes, omab teadmisi ja rahvusvaheliselt tunnustatud kogemusi kvaliteedijuhtimise ja protsessiarenduse valdkondades, Eesti Kvaliteediühingu liige.

Kohustuslik õppematerjal ̸
Loengumaterjalid: Google Classroom/tegevusjuhendaja

Tegevusjuhendaja käsiraamat

Tegevusplaani koostamise ja täitmise juhend

Hollander, D, Wilken, J (2015) Kuidas klientidest saavad kodanikud. Taastumise ja kaasatuse toetamine CARe metoodika abil. Duo kirjastus.

Bolton, R. (2005) Igapäevaoskused. Väike vanker