Õppekava nimetus ̸ Tegevusjuhendaja täienduskoolitus
Õppekava rühm ̸ Tervis ja heaolu
Kutsestandard ̸ Sotsiaal-ja tervishoiuvaldkonna spetsialist, tase 4
Kutse grupp ̸ Tugiisik
Spetsialiseerumine ̸ Tegevusjuhendaja
Eesmärk ̸ Koolituse eesmärgiks on tööks ette valmistada erihoolekande valdkonna spetsialisti, kes oskab erivajadusega inimest toetada ja juhendada tema igapäevatoimingutes, töö –ja huvitegevuses koos maksimaalne iseseisvuse toetamisega kas kliendi kodus, koduvälisel või institutsionaalsel teenusel.
Sihtrühm ̸ Soov tööle asuda eesti sotsiaalhoolekandesüsteemis
Õpingute alustamise tingimused ̸ keskharidus
Maht ̸ 280 tundi (10 AP)
Toimumiskoht/ Tallinna tn 2a, Viljandi
Toimumisaeg/ 22.08.2022 – 30.01.2023
Toimumise ajakava ja lisainfo ̸ Tunniplaan saadetakse osalejatele üks nädal ennem kursuse algust.
Hind (ei lisandu käibemaksu) ̸ 2500.00
Täiendav info ̸ MTÜ Idee on Töötukassa koolituskaardi koostööpartner
Registreerimine ̸ Töötukassa iseteenindusportaalis või e-post: mtyidee20@gmail.com
Registreerumise tähtaeg ̸ 19.08.2022
Kursus toimub, kui osalejaid on vähemalt ̸ 8
Info koolitaja veebil ̸ http://cognitio.ee/tegevusjuhendaja-taienduskoolitus
Õpiväljundid ̸ aluseks kohustuslikud kompetentsid B.2.1-B.2.6, läbiv kompetents B.2.14, spetsialiseerumine tegevusjuhendajaks (Töö intellektihäire ja vaimse tervise probleemiga täiskasvanuga B.2.7)
Oskab klienti nõustada, juhendada ja õpetada vastavalt nende arengutasemele ja tegevusvõimele sotsiaalsete oskuste omandamisel.
Tunneb ja oskab kasutada abi- ja hooldusvahendeid sh infotehnoloogilisi.
Oskab jälgida kliendi tervislikku seisundit, jälgida kliendi raviplaani ja toitumist.
Oskab koostada kliendi tegevusplaani ja tööülesannetest tulenevat dokumentatsiooni.
Tunneb oma klientidega seotud ametialaseid võrgustikke ja oskab teha oma juhendatava huvides koostööd sotsiaal- ja ametnike võrgustikega.
Sisu | Moodulite kirjeldused: | |
I moodul
Eesti Vabariigi (eri)hoolekandesüsteem ja -teenused. |
34 | |
II moodul
Erihoolekandeteenuseid tarbivad sihtrühmad sh praktiline väljaõpe – psüühilise erivajadus ja vaimne intellektihäire – RFK ja RHK-10 klassifikatsioonides (praktiline õpe 28h) |
84 | |
III moodul
Klienditöö alused (sh praktiline väljaõpe 30)
|
78 | |
IV moodul
Spetsiifilised oskused klienditöös (sh praktiline väljaõpe 8) Koostöö meeskonnas ja võrgustikega (sh rehabilitatsioonimeeskond) |
48 | |
V moodul
Lõputöö |
16 | |
Kutseeksamiks ettevalmistamine | 20 |
Õppekeskkonna kirjeldus ̸ Õppetöö toimub koolituse läbiviimiseks sobivates ruumides, mis on varustatud vajaliku õppetehnikaga ning vastavad tervisekaitse-ja ohutusnõuetele.
Ruumis on Internetiühendus.
Õppetöö vorm ̸ Auditoorne, veebis ja iseseisev
Õppekeel ̸ Eesti keel
Õppemeetodid ̸ Loeng, seminar, rühmatöö, osalusvaatlus, digivahendite kasutamine
Õpiväljundite saavutatuse hindamise viis ̸ Arvestatud – Mittearvestatud
Hindamismeetodid ̸ Arvestus
Nõuded lõpetamiseks ̸ 70% loengutes osalemine ja 100% praktilist õpet; Positiivselt kaitstud lõputöö
Väljastatav dokument ̸ Tunnistus/tõend
Lektorid ̸
Vaike Raudava MSW (2003), 25 aastat töökogemust Eesti haridus- ja sotsiaalhoolekandesüsteemis.
Signe Kriisa 2010- 2012 Tallinna Ülikool; Organisatsioonikäitumine militaarsetele ja paramilitaarsetele organisatsioonidele (läbitud magistrikursus)
1984-1989 Tartu Ülikool ; Eripedagoogika – surdopedagoog. Pikaajaline töökogemus sotsiaaltöö ja meditsiinivaldkonnas erinevatel ametikohtadel ja koolitajana. Täiskasvanute koolitaja, tase 6. Omab tegevusjuhendaja kutset.
Aleksander Temmo MSc; täiskavanute koolitaja tase 6.
Kohustuslik õppematerjal ̸
Loengumaterjalid: Google Classroom/tegevusjuhendaja
Tegevusplaani koostamise ja täitmise juhend
Hollander, D, Wilken, J (2015) Kuidas klientidest saavad kodanikud. Taastumise ja kaasatuse toetamine CARe metoodika abil. Duo kirjastus.
Bolton, R. (2005) Igapäevaoskused. Väike vanker