Ettevalmistus kombineeritud osalemisvõimalustega tegevusjuhendaja kutseeksamiks
Õppekava nimetus ̸ Tegevusjuhendaja täienduskoolitus
Õppekava rühm ̸ Tervis ja heaolu
Kutsestandard ̸ Sotsiaal-ja tervishoiuvaldkonna spetsialist, tase 4
Kutse grupp ̸ Tugiisik
Spetsialiseerumine ̸ Tugiisik
Eesmärk ̸ Koolituse eesmärgiks on tööks ette valmistada erihoolekande valdkonna spetsialisti, tegevusjuhendajat, kutseeksamiks.
Sihtrühm ̸ Töötavad tugiisikud
Õpingute alustamise tingimused ̸ Keskharidus, töötamine tugiisikuna
Maht ̸ 120 tundi (3 AP)
Toimumisaeg/ 12.10.2020 -29.01.2021
Toimumise ajakava ja lisainfo ̸ Tunniplaan saadetakse vähemalt üks nädal ennem kursuse algust kursusele registreerinutele e-postiga.
Hind (ei lisandu käibemaksu) ̸ 500.00
Täiendav info ̸ MTÜ Idee on Töötukassa koolituskaardi koostööpartner
Registreerimine ̸ Töötukassa iseteenindusportaalis või e-post: mtyidee20@gmail.com
Registreerumise tähtaeg ̸ 05.10.2020
Kursus toimub, kui osalejaid on vähemalt ̸ 8
Info koolitaja veebil ̸ http://cognitio.ee/ettevalmistus tugiisiku kutseeksamiks
Õpiväljundid ̸ aluseks on kutsestandardi kohustuslikud kompetentsid:
Oskab reflekteerida enda tööd (eneseanalüüsi koostamine).
Oskab jälgida kliendi tervislikku seisundit, jälgida kliendi raviplaani ja toitumist.
Oskab koostada kliendi tegevusplaani ja tööülesannetest tulenevat dokumentatsiooni.
Tunneb oma klientidega seotud ametialaseid võrgustikke ja oskab teha oma juhendatava huvides koostööd sotsiaal – ja ametnike võrgustikega.
Sisu | Moodulite kirjeldused:
|
|
I moodul
Kliendi tegevusvõime ja kõrvalabi vajaduse hindamine ning analüüsimine |
6 | |
II moodul
Ravimiõpetus Tervislik toitumine Abi- ja hooldusvahendid sh infotehnoloogilised. |
18 | |
III moodul
Klienditöö refleksioon Kliendi sotsiaalsete oskuste arendamine Kliendi tegevusvõime arendamine, säilitamine ja toetamine Kliendi juhendamine ja toetamine igapäevaelu toimingutes Kliendi toetamine võimetekohasel panustamisel ühiskonda Toetamine asjaajamise korraldamisel Koostöö meeskonnas ja võrgustikega (sh rehabilitatsioonimeeskond) |
48 | |
Lõputöö | 48 |
Õppekeskkonna kirjeldus ̸ Kombineeritud osalemisvõimaluseks on reaalajas toimuv distantsõpe (Skype) ja järele vaadatavad loengud koos iseseisva tööga. Vajalik on Internetiühendus.
Õppetöö vorm ̸ Auditoorne ja iseseisev
Õppekeel ̸ Eesti keel
Õppemeetodid ̸ Loeng, seminar, rühmatöö, osalusvaatlus, digivahendite kasutamine
Õpiväljundite saavutatuse hindamise viis ̸ Arvestatud – Mittearvestatud
Hindamismeetodid ̸ Arvestus
Nõuded lõpetamiseks ̸ 70% loengutes osalemine ja 100% praktilist õpet; Positiivselt kaitstud lõputöö
Väljastatav dokument ̸ Tunnistus/tõend
Lektorid ̸
Vaike Raudava MSW (2003), 25 aastat töökogemust Eesti haridus- ja sotsiaalhoolekandesüsteemis.
Nele Kalf psühholoog (2007) / andragoog MA (2018) Tallinna Ülikool. Pikaajaline koolitus-ja nõustamiskogemus.
Signe Kriisa 2010- 2012 Tallinna Ülikool; Organisatsioonikäitumine militaarsetele ja paramilitaarsetele organisatsioonidele (läbitud magistrikursus) 1984-1989 Tartu Ülikool ; Eripedagoogika – surdopedagoog. Pikaajaline töökogemus sotsiaaltöö ja meditsiinivaldkonnas erinevatel ametikohtadel ja koolitajana. Täiskasvanute koolitaja, tase 6.
Aleksander Temmo MSc; Viimased 10 aastat on töötanud tootmis- ja kvaliteedijuhina erinevates kõrgtehnoloogilistes ettevõtetes, omab teadmisi ja rahvusvaheliselt tunnustatud kogemusi kvaliteedijuhtimise ja protsessiarenduse valdkondades, Eesti Kvaliteediühingu liige.
Kohustuslik õppematerjal ̸
Loengumaterjalid: Google Glassroom/tegevusjuhendaja
Tegevusplaani koostamise ja täitmise juhend
Hollander, D, Wilken, J (2015) Kuidas klientidest saavad kodanikud. Taastumise ja kaasatuse toetamine CARe metoodika abil. Duo kirjastus.
Bolton, R. (2005) Igapäevaoskused. Väike vanker